Yiehaaa!

How ya'all go!?

Hier nog steeds of eigenlijk alweer (anders lijk ik zo verwend, al ben ik dat natuurlijk ook) alles goed. Inmiddels zijn we (Robert, Kim en ik) aangekomen in Adelaide. Robert (Slovenie) en Kim (NL, Nuenen!) ken ik van het hostel in melbourne. Na 4 avonden gevuld met wijn, muziek en afwisselend veel lol en wat serieuzere gesprekken, besloten we een aanbod voor een "relocationcar" aan te nemen. Dit hield in dat we 3 dagen de tijd hadden om een campervan van Mebourne naar Adelaide te brengen. En dat voor 1 dollar (=64 eurocent) per dag. We hebben in die tijd veel gezien: We zijn onze roadtrip gestart op de Great Ocean Road. Een geweldig mooie kustroute met de bekende 12 Apostels, zandsteenformaties in zee, waarvan er nog maar 6 over zijn door de golfslag tegen het zachte gesteente. Langs deze weg heb ik ook m'n eerste koala gespot! Jiehaaa! Super schattig, echt cute. We hebben flink doorgekacheld en de site seeing op z'n Japans gedaan, maar ook omdat het erg koud was met de zeewind die dag. Eigenlijk wel een prima tempo dus. Die nacht hebben we gekampeerd bij Lake surprise in een national park. Daar hebben we possums mogen bewonderen! Lekker brutaal die beestjes! Vervolgens een enorm koude nacht gehad in de "crappy" camper waarvan we de tafel niet plat kregen, waardoor het een raadsel was hoe we een dubbel bed konden maken, maar uiteindelijk 3 slaapplaatsen gecreeerd. Flink bibberen dus, maar de 5 kangaroos naast de campervan bij zonsopkomst maakten alles in een klap goed:) De volgende dag hebben we doorgrbracht in The Grampians National Park. Erg mooi bergachtig gebied met mooie uitzichten en rotsen en een waterval zonder rivier (vooruitdan, alleen ondergronds). Weer een fotosessie die andere mensen een hartaanval bezorgde, maar mam en pap: het was echt niet zo eng als het lijkt op de foto en ik leef nog steeds! (komt nog)

Na een dag genieten van de geweldig mooie natuur hebben we verder genoten op een bushcamping en hebben we ons eten gemaakt op een kampvuur en jawel, de wijn kwam er weer bij. (Ik heb nog nooit zo veel gedronken en ik begin er zelfs aan te wennen, erg he! Komt vooral door de drinkmogelijkheden in de laatste twee hostels. Tot nu toe hadden alle hostels een eigen bar en was drinken dus vrij duur omdat je je eigen drank neit mocht nuttigen. Maar in Emlbourne, onderweg naar Adelaide en ook hier is je eigen drank wel toegestaan. En 4 liter wijn voor ongeveer 8 euro is nu eenmaal een erg aantrekkelijke manier om met een groepje de avond door te brengen.) En natuurlijk genieten van de sterren en de "stilte". Met muziek van Eddy Vedder is dat een erg aangename bezigheid kan ik je vertellen.

De derde dag bestond uit doortuffen naar Adelaide, de van door een wasstraat halen (erg lastig als je auto net 10 cm te hoog is voor de doorsnee wasstraat, dus meosten we zelf wassen) en op tijd afleveren op het juiste adres in Adelaide. We waren werkelijk net op tijd. En na wat calculatie bleek dat we 35 dolalr per persoon hebben betaald voor dit heerlijke avontuur. Dat is nog eens reizen :D Maargoed, Melbourne was alles behalve low budget, want we hebben daar heerlijk gegeten, gedronken en gefeest, dus ik had wat goed te maken met m'n bankrekening;)

Kim vertrekt morgen weer richting Melbourne om naar Nieuw Zeeland te vliegen en Robert en ik vertrekken zondag met de Ghan Express (trein!) om 25 uur later aan te komen in "The red centre", Alice Springs. Cooooool! Daar wordt het weer echt outbackgenieten, want ik ga naar Uluru, Kata Tjuta (beide steenformaties) en Kings Canyon. Hoe weet ik nog niet, maar daarna gaat m'n vleigtuig van Alice naar Cairns. Ik heb m'n vlucht vervroegd omdat ik nu wat voorloop op schema en ik daardoor wat meer tijd kan besteden aan de oostkust.

Alles loopt lekker dus, ik heb weer erg fijne mensen weten te verzamelen en we genieten ons suf! :D